26/3 Gulding

Gullade massor med Gulis innan jag började göra iordning honom, det uppskattade han - speciellt morötterna haha. Själva ridlektionen gick väldigt bra. I början var han helt okej, vägde väldigt mycket framåt i halterna/rättade sig hela tiden bakåt och slutade inte med det heller. Funkade tillslut ändå.

   Red mycket mer ordentligt idag än vad jag gjort innan, gav inte upp så enkelt som jag brukar vilket var bra! Han låg inte på så jättemycket men lite, Åsa sade att det skett en väldigt stor förändring - han rusar inte längre. När vi ridit en stund så började han hänga jättemycket i handen och jag hängde tillbaka så det blev en ond cirkel och jag spände mig jättemycket i innerhanden och släppte sätet. Så då funkade ju inget.
   Åsa gav mig lite hjälp och sa åt mig att göra mycket halvhalter på yttertygeln, då det verkligen fungerade blev jag supernöjd med honom! Hon bad mig också att då han börjar hänga i handen och söker för mycket stöd, ska jag bara släppa tyglarna och be honom att bära sig själv, för det ska han orka nu.
   Ena galoppen fungerade inte alls, andra mycket bättre! Och på slutet kändes det knappt som att jag höll i ponnyn när vi travade av, han bara lunkade på utan att hänga och jag sa till Åsa då vi skrittade av att jag aldrig ville byta häst. För åh vad jag älskar honom

Det är så kul att känna när man börjar hitta knapparna på en sådan ponny som Gulding. Han har liksom halvt damp och ingen respekt, och jag älskar honom för att han alltid går in med en sådan busig inställning till allt. Han är helt klart en ponny jag vill rida tills min ponnytid är över!

Har inte börjat på inlägget om att trava av hästen, men snart så! Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0