25/3 Emma



Den lilla pärlan sprang så fint idag!

Började med att rida fram mycket för sidförande osv, men hon lyssnade rentav skitdåligt. Fortsatte en stund till innan jag började trava, la inte i den raffiga traven direkt utan lät henne bara trava på i lite lulligt tempo sådär... Försökte ha ett bra stöd på båda tyglarna och sket i hennes form, den kommer tillslut oftast.
   Vi hoppade fram på ganska låga hinder, usch vad det gick dåligt. Vi hamnade ofta i fel galopp och hon drog bara ut mot väggen hela tiden, försökte få henne rak men det gick verkligen inte. 

   Vi hoppade sedan fram på hindrena på andra långsidan, hon gick lite bättre då men drog sig fortfarande åt höger precis som förut. Blev lite sur för att jag var så peppad på att hoppa liksom, och så funkar inte vårt sammarbete för jag kände ju att jag försökte, men hjälperna gick inte ända fram. Hon var jättepå mot hindrena, men såfort hon hoppade över dem så fortsatte hon inte söka och lade bara av; vet ju inte om det var för att det var så lågt, för hon tände inte alls till.
   Fick stå och vänta lite sedan för att hoppa bana, Kristin höjde ganska rejält... Oxern var i alla fall på 95 cm. Rider mot den långsidan i galopp, men får världens höjdskräck mot oxern så Emma vägrar såklart. Fånigt Amalia!...

   Blir skitsur på mig själv och rider mot långsidan igen, allt går klockrent. Red den lilla banan två gånger och det gick så himla bra! Jag och Kristin pratade sedan om att jag nästa vecka ska böja igenom henne lite mer, och Kristin ska hjälpa mig med det så det känns toppen. Tillade att jag inte gillade hur hon inte tände till och bjöd mot framhoppningshindrena - men Kristin sade att det nog var för att det är den höjden hon brukar hoppa på lektion med andra ryttare, fredagslektionerna är de enda hon hoppar högt på.

Nåja. Nästa vecka så. Det gick ju bra förra veckan, (visserligen gick det bra idag också men saknade det lilla extra) och det blir hoppning nästa fredag också... Då jäklar!

Har börjat förbereda ett inlägg om att trava av hästar - för det är något som jag älskar. Hihi, ni får se helt enkelt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0