15/4 Musse & 16/4 Gulding


Musse för lääääänge sedan!

När jag kom till stallet igår (fredag) fick jag reda på att jag skulle hoppa Musse. Det är en ponny jag älskade att rida förut, men det var ett tag sedan så förväntade mig inte mycket.
   Hans sadel var störtskön och under framridningen kändes han väldigt bra faktiskt, i början gick han med huvudet rakt upp men då vi hoppat fram lite så släppte han helt och hållet. Dock började han knasa sig i galoppen, sprang i sidled och såntdär, men Kristin berömde mig ändå för att jag väntade ut honom tills han liksom slutat knasa sig och var villig att lyssna på mig.
   I början då vi hoppade var jag inte alls med i hans språng, blev bättre på slutet då Kristin höjde men då började han vägra istället. Kändes fånigt för han tog inte mina förhållningar mot hindrena utan rusade iväg, men mellan hindrena tog han inte min skänkel heller.
   Tror att det var grymt bra för mig att rida en ponny som inte har det här flytet som Emma har just för att jag förlitar mig på det, men Musse var supertrevlig och då vi travade av gick han toppenbra, jag har saknat att rida honom alltså!

Idag satt jag upp på Galne Gunnar för att rida ut i skogen och röra lite på oss. Man kan ju inte alltid vara inom ridhusets fyra väggar!
   Han var i alla fall knäpp. Fick rida trea främst, och var i baken på Mary hela tiden verkligen. Det gick inte att stanna. Då vi skulle galoppera fick han spunk och sprang förbi både Mary och Dani, så att vägen var helt fri framför honom... Hann rycka tag och stanna honom innan han fattade att han verkligen kunde sticka iväg. Därefter funkade det faktiskt väldigt bra, han var grymt pigg men skötte sig väldigt bra! Lite mer träning och han kommer få massor med ++++++ i kanten, finaste påskharen.





Kommentarer
Postat av: elin

du har glömt att skriva om ett antal ridpass.... tråkmåns! blogga förfan! :D <3

2011-05-08 @ 16:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0