mitt fredagsmys är till häst




Fredag, Hoppning, 19.00-20.00, Anette
Emma
Alltså, vilken räserfart det var på älskling under hoppningen! Det gick undan som tusan, det var bara att hålla i sig och hoppas på att alla avhoppen blev rätt, men söt som hon är fixar hon ju allt själv.
Först hoppade vi på stora mittvolten, hon var lite seg men tillslut blev alla taxeringar rätt och jag kunde bara sitta och njuta. Allting flöt på perfekt! Sedan skulle vi hoppa två hinder som stod på diagonalen. Kanske runt 50 centimeter, inte så högt i alla fall. Ponnyn skötte sig finfint! Anette höjer, och Emma blir ju självklart jätteglad och sticker iväg lite med öronen spetsade och är jättejätteglad.
Vi hoppar två hinder över andra diagonalen, kanske 50centimeter det också. Ponnyn springer iväg men är ändå ganska kontrollerad. Anette höjer och då herregud, då går det undan!
Sedan blir det en liten bana och då är ju redan Emma så taggad att hon vet precis vad hon ska göra. Det gick undan ännu mer den här gången, hon bara RUSAR. Därför satt jag bara där och höll i mig, när hon gör sådär och bara springer finns det ingen mening med att slita i henne, hon kommer inte lyssna.
Nöjd med ritten sitter jag av och leder in henne i stallet, hoppning känns som vår grej just nu!
Skriver om dressyren imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0