inte lika bra idag


Nä, det gick verkligen inte lika bra idag!
Vi skrittade ut en runda innan vi gick in i ridhuset och började jobba dem i skritt, halter och så. För att få ponnyerna & hästarna att lyssna på handen, innan vi gick över på att rida förlängd hörnlinje i skänkelvikning. Emma lyssnade ganska så bra på mig i början, inte toppen men det var i alla fall någonting och hon gick fördetmesta ganska låg i halsen. Inte på tygeln, men ändå tillräckligt mycket på henne för att jag ska bli nöjd.
Sedan rider vi lite i trav och hon bara rusar till en början, men efter lite slit blir hon lugnare men formen var väl ingenting att applådera åt. Vi jobbade dem i trav på volterna och hon gick JÄTTEBRA, stadigt och lugnt, men såfort vi bytte volt och hade skrittat dem en stund, tappade vi allt och sedan sprang hon fort som tusan med huvudet rakt upp i luften. Det var inte alls kul, men jag får vara glad för hur det gick i början och ja...

Hare göttis! (och ignorera den fula paint-teckningen därovan, men jag orkade inte öppna photoshop och rita...)

Kommentarer
Postat av: Anna

hejsan! :) är dom i lördagsgruppen duktiga? eller vad är det för grupp? är du skötare på jack? brukar du rida honom? :) om inte, är det typ jobbigt att se andra rida honom? eller är emma bättre hehe? emma verkar jättesöt!! hur länge har du ridit henne? :)

2010-09-05 @ 00:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0