EMMAFEMMAÄPPELPÄPPEL!


Ni förstår inte vilket happyface jag är just nu. Fredagsgruppen är asgrym. Jag kommer vara yngst - vi blir fyra ungdomar och tre vuxna, allting flöt på jättebra nu ikväll. I början var Emma jättestark och ganska otrevlig mot mig när vi skrittade ut, hon hade gått lektionen innan så när vi skrittade ut tog jag lite i henne och bad henne att i alla fall böja lite på halsen. Hon gick med på det då och då ibland, efter lock och pock och överrenskommelser.

Anette byggde banan medan vi var ute och skrittade hästarna, sedan gick vi över lite bommar innan vi började trava. Numera rider jag i stora ridhuset, vilket gör att vi får mycket mer utrymme och mer plats och därför kan jobba mycket mer med hästarna! Det gillas skarpt... (y'

Sedan fick vi arbeta hästarna i galopp på fyrkantsspåret, och eftersom att vi är så få, kan man byta plats lite allterftersom om hästen blir pigg eller seg eller om man bara vill jobba lite extra. Jättebra! Emma jobbade faktiskt ner sig fint lite då och då, någon gång kände jag tillochmed ett riktigt flyt när hon gick stadigt och fint och bakdelen liksom hängde med?! Första gången och det känns super! Nu snackar vi verkligen form här, har aldrig ridit henne så förut.
Vi red först över blå bommarna (1) för att jobba lite över bommar med hästarna.

Vi hoppade sedan blå bomserien som lagts upp till ett litet sockerbitshinder och över de gröna bommarna (2), och i början bara drog hon och den här bra känslan var som bortblåst. Dessutom red jag som en kratta. Tillslut fick vi flutet igen och jag behövde inte ta fullt lika mycket i henne som förut.

Sedan red vi bana (3) och jag red fel först, så då fick jag göra om haha. Men andra gången gick det perfa och då var jag så nöjd!

Ha en bra fredagskväll nu allihopa!
Puss&kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0