sådär, lite byte av häst - CHECK



Förlåt för att jag är sämst på att blogga och att jag åker till London imorn. Jag lovade mig själv att hålla den här bloggen levande - gjorde jag det? Näää... Misslyckat dirrekt.

Hoppningen rullar för mig och Emma, dock inte dressyren. Ärligt talat har jag nu gett upp med att rida henne, ingenting funkar verkligen och jag KAN INTE sitta ner i hennes galopp. Det gjorde mig galen för jag satt heller inte bra på henne, allting blev bara obalanserat... Så jag bad om att få byta häst för ett tag. Hitta min egen balans.

I fredags red jag Emma då, inte hoppning utan dressyr för Jennie. Sympatiserar grymt med henne, tillslut gick det riktigt bra i slutet och Emma gick lugnt, fint och sänkt. Jag är väldigt nöjd. 
   Igår red jag Jack. Kanske inte den jag förväntat mig att få rida, det blev alldeles för mycket fokus på hästens hals och tempo än på mig... Men det var otroligt nyttigt och lärorikt! Tillslut efter en skrittstund (dessför innan hade det gått jättebra!) så for hans hals upp igen och jag kunde inte för all koncentration i världen få ned den igen. Så Åsa spännde på honom gummisnodden och självklart går han som en klocka då.

Känns skönt att byta, som sagt har jag ridit Emma ett bra tag nu, och just då bara henne. Men samtidigt kommer hon vara min lilla ängel. Finns ingen bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0