lördagen 2/10



Dressyr, Lördag, 10.00-11.00, Åsa
Emma
Idag var mitt mål höjd blick och iallafall försöka sitta så tungt på rumpan som det gick i galoppen. Det första gick bra, det sista sämre. Vi red fram självständigt, skritt och trav, och hon kändes lite... Loj? Åsa fick flera gånger säga åt mig att sluta driva och låta henne gå på i sin egen takt, men när jag sitter där uppe känns det som att sitta på en kamel. Haha. (Eller va? Nä, dåligt förklarat. Strunta i sista biten.)
Hon var faktiskt väldigt stadig på tygeln, stort plus för det! Inte såhär motvillig som hon brukar vara, så det var jag glad över!
Galoppen gick också bra - om jag släppte stigbyglarna dvs. Annars flög jag tre meter upp i luften, driver verkligen inte. Det var verkligen INTE kul!
Nya tag nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0