Dressyrträning 16/10

Lördag, 10.00-11.00, Dressyr, Åsa
Emma
Det gick väl sådär, vi kämpade mot varandra ibland och det känns faktiskt som att jag behöver prova att rida en helt annan häst nu. Som.. Agge kanske? Eller Misse. Någon med skön sadel. För Emmas går knappt att sitta i längre, jag bara FLYGER i galoppen - ser ni på videorna noggrant här och i inlägget under så ser ni hur mycket jag flyger. Det går bara inte att sitta i den och mina ben åker framåt och jag sitter skitfult. Och det går inte framåt för oss i dressyren nu, har ju BARA ridit henne sedan lektionerna kom igång, varje fredag och lördag.
Jag gillar verkligen att rida henne men vi har börjat kämpa mot varandra och jag har så mycket fel i min ridning att jag verkligen behöver rida en toppenhäst nu som jag bara kan sitta på och tänka på hur jag själv sitter. Men vi får se hur det blir, har önskat en ponny (Wickevire är ju inte speciellt rutinerad men ändå...) till nästa gång men tror att jag får Emma ändå.

Kommentarer
Postat av: Kim

Har du 2 bloggar eller var det nån annan som skrev till mig och låtsades vara du? Wilma är i alla fall 6 år. :)

2010-10-19 @ 11:33:42
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0