hoppträning - bana


Gamla bilder från en gammal träning.

Idag har jag varit i stallet och pysslat med sötponnyn Jack, det var väldigt folktomt och så - vilket var jätteskönt. Kunde bara stå och rykta och gosa med honom utan att det kom andra och störde...

Igår red jag Emma, det gick jättebra! Vi hoppade en liten bana och så, hon var väldigt lugn. Hon har varit det på sistone, inte taggat till sådär som hon brukar, vilket både är bra och dåligt. I alla fall, det blev fel galopp efter nästan vartenda hinder och det var väl det som sinkade hela ritten... Annars var jag jättenöjd! Hoppade tillslut två hinder, ett rättuppstående och en oxer på 95 cm, och vi gled över. Det går lättare och lättare att sitta bra i hennes språng nu!
Vi fick hoppa oxern en gång till på slutet, och Emma tar i allt hon har över den, och drar samtidigt ner huvudet så tyglarna åker ur händerna på mig, och då piper jag IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH vilket får alla att börja skratta åt mig, hahahah. Måste sett liiiite kul ut.

Imorn blir det Globen! Jättenice.
Hoppas ni har haft en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0