Lördag: kadrilj














Yes, red Lucy. Som vanligt. Min favorit faktiskt.
   Många ville rida kadrilj och så blev det, vi red fram lite självständigt och jag försökte verkligen att RIDA varje steg. Hon skötte sig faktiskt väldigt bra och mjuknade bra i handen att jag kunde mjukna i armarna (som jag blir väldigt spänd i).
   Kadriljen gick totalt åt helvete för mig, Lucy sprang med huvudet rakt upp i luften och det blev ganska mycket 'fulridning'. När vi tillslut travade av dem och red lite självständigt igen gick hon toppenbra, det ser ni ju på bilderna.
   Man kan tro att hon är en lätt häst att rida, men det är hon faktiskt inte... Älskar knäppa ponnies!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0