Fredagshoppning: bana








Aldrig har det gått såhär MASSIVT bra! Red för Lollo, vi skulle hoppa bana. Emma var på ett ganska piggt humör så att jag bad henne att gå i lite övertempo redan från början när vi red fram, lät henne trava på för nu ska hon sluta sega! Både hon och jag har gått ner i tempo på senaste tiden nu när jag lärt mig hur man ska rida henne.
   Vi hoppade fram på ett liiiitet sockerbitshinder först och sedan två hinder på långsidan, Lollo bad oss att rida x antal galoppsprång mellan. Vi ponnyer fick ta några fler än hästarna och det gick bra för mig och Emma, men det var lättare att korta än att länga.

   Tillslut fick vi hoppa banan då, skiss nedan.


Vi fick ta den två gånger, första gången gick det bra men det gick liiiite långsamt för min smak, vi blev lite förvirrade ibland på vägen men annars hoppade hon bra.

Andra gången - vad hände?! Vi har aldrig hoppat så bra! Det var högre den här gången, kanske 70-80 något sådant, Emma och jag tvekade inte ens. Vi red i ett galet bra tempo och vägarna var nästan perfekta för att passa på en stor bana. Vi fick tillochmed fem galoppsprång på de två sista hindrena, var SÅHÄR nöjd.

Emma är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0