1 ½ timme i stallet, gud vad man hinner med!



emmahbaby i somras och sedan förra vintern. så länge sedan...

Efter att jag vaknat till imorse drog jag direkt till min lille Jackieboy, det hände mycket i stallet ska jag säga... Inte mycket folk men oj vad jag har försökt att få Jack att lita på mig efter en incident med skursvampen...

Jag skulle 'skura' hans fönster med svampen för att de var ganska smutsiga. De gnisslar till så som de kan göra och Jack bara FLYGER baklänges, visar ögonvitorna och trycker sig mot väggen, står och råstirrar på svampen i min hand. Egentligen var det svampen som var läskig men efter det fick jag inte röra honom, han bara tryckte sig mot väggen och fnyste.
   Så då var det bara att lägga svampen i vattenhinken jag tagit med in så att han inte såg den och så började jag pilla med annat, sådant som inte lät så mycket. Då var jag redan klar med alla 'skötarsysslor' så att jag hade hur mycket tid som helst på mig.
   Jag ser i ögonvrån att han står och ser på mig med öronen spetsade, nyfiken som han är så kan han inte hålla sig borta. Speciellt när jag har godis i fickan. Men nu stod han bara där och såg. Jag rörde mig långsamt för att han inte skulle bli rädd osv, har märkt på sistone att han inte gillar snabba rörelser.

   Han vägrar fortfarande komma närmre mig så jag sätter mig på huk, fortfarande lite snett men med ryggen mot honom. Tillslut märker jag att han börjar slappna av så jag reser på mig, självklart spänner han sig och blir rädd igen.
   Jag sätter mig på huk vid hans ben, det accepterar han. Hela tiden pratar jag med honom, berättar om min julafton. Bara för att säga någonting berättar jag också om Phanter, mammas hyrhäst, och så vidare... Han brukar slappna av och sänka huvudet när jag sitter på huk vid hans framben och bara pillar med dem, så då gjorde jag det en lång stund.

När det börjar sticka i benen reser jag mig långsamt upp, han är fortfarande så spänd. När jag sträcker fram handen för att klappa honom rycker han upp huvudet och visar obehag, men jag håller kvar handen en bit från hans hals. Såfort han slappnar av rör jag vid honom, han rycker till men accepterar det. Så jag sätter mig återigen vid hans ben, gjorde om det här flera gånger, klappar honom på halsen. Tillslut sänker han halsen helt och börjar leta efter godis i mina fickor, då var jag nöjd.

Knäpp häst. Men så himla söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0