lördagsridning




Det blev Emma, vi skulle ut i skogen och trava. Haha! Är det bara jag som insåg att det skulle bli massor med hopp och skutt och vi skulle aldrig kunna få stopp på ponnysarna & hästarna? Emma var galen. Jag kan fortfarande inte göra halt och hon bara går, oavsett om jag sliter.
När vi skulle trava vid 'styrkesvängen' börjar Musse sparka bakut och Emma typ skenar iväg med alla andra hästarna. Ändå så var Emma ganska så lugn och ibland sänkte hon sig faktiskt fint. Vi tog några omvägar och min häst bara reeeeeejsade, jättekul!
Sen kom vi in i ridhuset och red lite i skritt på volterna, jag tyckte Emma gick jättefint men bilderna mamma tog säger någonting helt annat. Men för att ge mig själv lite cred så gick hon bättre än vad jag ska vänta mig nu, alltså - hon är jättesvår att få att gå på tygeln. Hon är ingen Halla, Kim eller Mistral. Så bara det att hon ibland sänker sig lite är jättepositivt, så spänd som hon blir ibland. Ni kan ju bara kolla på bilden på headern, så ser ni hur fint hon gick innan sommarn...

Jag har fått grym sits. Ibland sträcker jag på mig dåligt och får lite potatissäckssits, men jag är mjuk i handen nu och jag tror att det mest är Asmers förtjänst... För han fick mig oftast att sitta så sjukt bra, eftersom att jag var tvungen att 'sitta rätt' för att inte lära honom fel.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

säger du att halla , kim är lätta att få på tygeln ?

2010-08-29 @ 12:20:54
Postat av: Anonym

Går du i "minispecialen" eller har dem gjort två specialer på lördagen, en mini och en "vanlig"??



Gud va fina bilder du tar!

2010-08-29 @ 14:50:03
Postat av: Karro Grape

sv. Det får du jättegärna göra! :D

Vilka fina bilder du tatt förresten :)

2010-08-29 @ 18:25:53
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

kanske ska skriva också att du kan skicka dom till [email protected] :)

2010-08-29 @ 18:46:42
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0