min ponnihest är best

HAHA. Bilderna är från förraförra fredagen.

Hoppning, Fredag, 18.00-20.00, Anette
Emma
Aldrig har det gått så här bra. Aldrig har vi jobbat tillsammans, som ett team, på det här sättet. Jag är så stolt över oss, älskling.
Ridlektionen började klockan sex med att bygga fram bana. 8 hinder, lite kluriga svängar och en omhoppningsbana. Dessutom ett hinder vi aldrig hoppat förut, i alla fall inte jag och Emma. Det hindret trodde jag skulle bli klurigast eftersom att hon i söndags sprang förbi planket. HM, ryttarens big mistake! (Lovar att skriva om det senare idag/imorgon)
Det var träningstävling, alltså - man fick rida grundomgången två gånger, första gången på obligatorisk hinderhöjd, och den andra gången som även innefattade omhoppningsbanan, höjde hon så mycket som respektive häst/ryttare klarar av. Emma var lite trögstartad på framridningen, hon velade och var inte med på noterna. Men så fort vi började galoppera kände jag att nu, nu äntligen är vi tillbaka igen, för att hon kändes så med på noterna.
Tillslut så fick jag komma in och hoppa Grundomgång ett. Det gick bra, lite segt, men vi kom över alla hinder trots att hon faktiskt tittade till på ett litet rättuppstående. Helt otroligt, haha! Jag får skritta ut igen och vänta på att alla ska rida klart sin grundomgång ett, och för vissa var det grundomgång 2 + omhoppning som gällde. Emma var jättefin inne i cr, gjorde lite öka och minska i traven för att hon skulle fortsätta vara vaken.
Äntligen så blir det min tur att rida Grundomgång 2 + omhoppning, och då har jag bestämt mig - inte åka häst som i söndags! Det resulterade i HERREGUD, OMG, VADBRADETGICK! (Ska rita upp banan + omhoppningsbanan för er senare) Vi gjorde knappnålssvängar, vi ökade och minskade och hästen och jag var som ett team verkligen, allting funkade och jag var verkligen sååååå stolt!
Men nu ska jag till stallet och rida Emmaälsklingen... Igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0